identyfikacja wizualna

W czasach kiedy na rynku panuje ogromna konkurencja, istnieje wiele łudząco do siebie podobnych przedsiębiorstw, należy skutecznie wyróżnić się na tle innych i zaistnieć w świadomości Klienta.
Trzeba stworzyć i zaprezentować swoją tożsamość. W celu tworzy się identyfikację wizulną, która jest integralną częścią tożsamości przedsiębiorstwa.


Tożsamość przedsiębiorstwa, w tym jego wizualne aspekty odgrywają znaczącą rolę w procesie budowania wizerunku w świadomości otoczenia. Należy stworzyć zespół oryginalnych, unikatowych cech, które oddają charakter przedsiębiorstwa i w pozytywny sposób prezentują je w otoczeniu.
Na identyfikację wizualną składają się wszystkie elementy, które można zobaczyć. Poniżej prezentujemy podstawowe elementy, ale oczywiście nie ograniczają one elementów, które możemy dla Państwa wykreować. 

 

Logo, logotyp

Podstawowy element identyfikacji wizualnej. Znak za pomocą, którego można odróżnić przedsiębiorstwo od konkurencji.

Według J.S.B. Morse'a cztery najważniejsze cechy, które musi spełniać dobre logo, logotyp:


1) spełniać podstawowe zasady projektowania
Musi być spójne, zachowywać właściwe proporcje, odpowiednio dobrane kolory i czcionki itp.
2) być funkcjonalny
Musi nadawać się wykorzystania na różnych nośnikach w różnych rozmiarach i zawsze wyglądać prawidłowo bez utraty jakości.
3) dobrze reprezentowć firmę
Musi być dobrze odbierane przez otoczenie, pozytywnie wpływać na wizerunek.
4) być unikatowy
Musi odróżniać się od znaków konkurencji i skutecznie wyróżniać przedsiębiorstwo na jej tle.

Logo, logotyp przygotowany przez nas ne wyżej zasady.

 

Wizytówki, papier firmowy, naklejki na CD itp...

Identyfikacja wizualna to wszystkie elementy, które są nośnikami tożsamości firmy i można je zobaczyć, dlatego też możliwość kreacji elementów, jest bardzo szeroka. Jednak istnieją podstawowe elementy, stanowiące absolutne minimum, które powinno posiadać każde przedsiębiorstwo czy instytucja.

Zaliczamy do nich:
1) wizytówka
2) papier firmowy
3) koperta
4) teczka ofertowa
5) naklejka na płytę CD/DVD

Dodatkowo możemy przygotować inne elementy jak:
projekt oklejenia samochodów firmowych, flagi firmowe, kalendarzyki, notesy, karteczki samoprzylepne, naklejki itp.
Wszystko szczegółowo dopasujemy do potrzeb

 

Księga znaku

Księga znaku to opis budowy logo/logotypu, zbiór zasad jakich należy przestrzegać przy stosowaniu swojego znaku, oraz przykłady jego zastosowania.
Zalecamy posiadanie przynajmniej podstawowej księgi, gdyż dzięki niej uniknie się błedów w zastosowanej kolorystyce czy prezentacji logo.
Księgę należy dostarczać do drukarni oraz każdemu kto będzie użytkował opisane logo.

W podstawowej wersji przedstawiamy:
- logo
- strefę ochronną logo
- zastosowane kolory i czcionki
- logo w wersji pełnokolorowej, jednokolorowej (czarne, białe) - możliwe i niedopuszczalne pola eksploatacji
- minimalny rozmiar logo
- zasady skalowania logo

Przykład realizacji można obejrzeć tutaj.

Przygotowujemy również rozszerzone wersje księgi. Zawierają one dodatkowe przykładowe zastosowanie logo/logotypu jak nadruk na samochodach, kubkach, długopisach, flagi itp.

 






"Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy."
Stuart Henderson


AGENCJA INTERAKTYWNA i REKLAMOWA
Puck, ul. Nowy Świat 8b/10


tel. 506 056 876
info@podispromotion.pl